Mladí KSČMVzdělávání

Vzdělávání

Prezentace Virálního Marketingu

(22.1.2016)

Virální marketing je marketingová technika, která pro šíření komerčního sdělení využívá sociálních sítí. Je to plánovaná aktivita, která svojí povahou motivuje příjemce k roli šiřitele. Principy takového marketingu sice umožňují oslovit velké množství potencionálních spotřebitelů za relativně nízkých mediálních nákladů. Tato metoda je nejúčinnější v případě kombinace s dalšími nástroji komunikačního mixu, se kterými se může vhodně doplňovat, dále je rozvíjet a podporovat, takže jen ve velmi malém procentu případů může fungovat jako samostatný nástroj.

 

 

 

 



Virální marketing - Prezentace:

  • Blogovací servery (psané a video) - Aktuálne.cz, iDnes.cz, Respekt.cz, YouTube.com,
  • Sociální sítě - Facebook, Google+, Linkedin, Twitter, MySpace,
  • Knižní "Booktubeři" - knižní propagace pomocí krátkého spotu či videa,
  • ShutterStock.com - více než 50 milionů fotografií, videií a hudebních skladeb,
  • Electrocomix - aplikace s jejíž pomocí můžeme vytvořit komix,
  • HashTagy - využívají se k jednoznačnému označení článků, dokumentů a příspěvků,
  • Instagram - volně dostupná aplikace ke sdílení fotografií,
  • Befunky.com - jednoduchý nástroj pro úpravu fotografií,
  • Canva.com - nástroje grafického designu pro tvorbu webových a tištěných médií,
  • ObsProject.com - otevřený vysílací software pro vysílání, záznam a živé vysílání,
  • Bambusher.com - poskytuje interaktivní vysílání z mobilních telefonů a kamer na internetu,
  • Slideshare.net - vkládání a prohlížení soukromých prezentací,
  • Prezi.com - prezentace v rámci 2,5 a 3 D prostorové osy,
  • PopcornMaker - snadné remixování a sdílení videa,
  • Linde.do - prezentace pomocí které je možné vytvořit příběh,
  • Email marketing - způsoby hromadného šíření zprávy,
  • Svobodná umělecká díla - CreativeCommons,com, DeviantArt.com, Humanart.com, Kickstarter.com
  • Svobodný software - GIMP, OpenOffice, Libre Office, Linux, atd.
  • Mobilní aplikace - VINE, Picbadges, Flickr, Looksery, Magisto, Pocket, Feedly, atd.

 

Na Vratimovském semináři přednášel PhDr. Josef Skála, PhD. na téma "Jak na přesilovku mediálního švindlu?" Upozornil na skutečnost, že máme možnost využít šanci, kterou naši předchůdci neměli. Touto šancí jsou elektronická media, která nezávisí na penězích a tiskárnách, protože můžeme skutečně v kyberprostoru budovat něco velmi samostatného.

 

Z těchto důvodů jsem vytvořil stručný návod, který slouží pro jednoduchou orientaci v oblasti Virálního marketingu, aby se již internetový prostor a sociální sítě postupně stávaly i našim hřištěm. Musíme se zamyslet na tím, jakými způsoby můžeme  v mediální přesilovce bojovat. Vzhledem k nízkému prostoru v oficiálních médiích jsme totiž odevzdali mnoho témat bez boje někomu úplně jinému.

 

Podrobnou prezentaci přikládám zde: http://issuu.com/pavelherman/docs/vir__ln___marketing

 

Přeji Vám mnoho pracovních úspěchů

 

Pavel Herman - vedoucí tematické sekce pro média a PR Komise mládeže ÚV KSČM

 

autor: Bc. Pavel Herman
© KSČM 2003 - 2014. Všechna práva vyhrazena